כריס פול – הנחש הערום שדפק שחקני NBA שאינם מהטופ! / מנחם לס

כריס פול – הנחש הערום שדפק שחקני NBA שאינם מהטופ!

ges

 

אתמול בקשתי באתגר לנחש או להביע דיעה בקשר לשחקן המסוכן ביותר ב-NBA. לא מסוכן מבחינת נקודות ואסיסטים, אלא מסוכן בגין ערמומיותו, אנוכיותו, ומוכנותו לדפוק כל אחד העומד בדרכו.

רק גולש אחד בחר בכריס פול, כאחד מרשימה של שחקנים. רוב הגולשים בחרו בלברון, בג'יימס הארדן, בכרמלו אנטוני. אנשים כאלה. איש לא חשד שהנחש האמיתי, הבנזונה המסוכן מכולם הוא דווקא הפוינט גארד המסביר פנים ומחייך יפה לכל בעלי הקבוצות, המאמנים, העתונאים, וכל אחד שנראה עמו בטיווי. כריס פול יודע שהוא ה'ילד-טוב-ירושלים' של ה-NBA ועליו להתנהג בהתאם: לא לגרום למהומות; להיות ה'ילד יקיר לי' ולרכוש את אמונם של כולם – בעיקר השחקנים – שיבחרו בו שוב כנציגם  ודוברם הראשי בכל משא ומתן עם (ונגד!) בעלי הקבוצות ב-CBA.

*********************

אני חייב להעיר הערה: מי הסגן של כריס פול? לברון ג'יימס. אז אלה היו כריס פול ולברון שקרעו לחבריהם – השחקנים שאינם הכוכבים הגדולים – את התחת. אבל הבנזונה הראשי היה פול. לכן החוקים ששונו לטובתו האישית (וטובתו של לברון) נקראים על שמו ולא על שם לברון. מלבד זאת החכם והממזר בעניינים האלה הוא כריס פול ולא לברון. ללברון קשה לשלוט או להבין בעניינים הללו. אז הוא היה שם רק כדי לחתום חתימה שנייה לחתימתו של כריס.

ושאר השחקנים? לא היה להם מושג וחצי מושג על מה שהולך. כריס פול ונציגיו שיכנעו אותם שזה טוב לכולם. שזה מבטיח לכולם עתיד ארוך ב-NBA, "עד גיל 38 ויותר". מה שהוא "שכח" לומר הוא שמנכ"לים ובעלי קבוצות מחתימים אולי 1 מ-50 שחקני NBA לחוזים אחרי גיל 32. לכן שחקני ה-NBA חשבו שהוא עושה להם טובה בשעה שהוא קורע להם את התחת, כפי שתראו עוד מעט!

*******************

בשנת 2014 כתבתי פוסט באתר על הבעייה של כריס פול שמונעת ממנו להפוך לסופר-סופר סטאר: שהוא יותר מדי רך ו-'טוב'. הוא מין יורם כזה שפותח לאשתו את הדלת למכונית, דואג לחולים ונדכאים (אם לא ראיתם את הפרסומת שלו ל'אול סטייט' אז אני לא מאשים אתכם שאינכם מבינים במה מדובר), והולך כל יום ראשון לכנסייה להתפלל לג'יזוס קרייסט, להצטלב בתום התפילה, ואז לחזור עם משפחתו הביתה להתכונן ליום הבא.

במשחק הוא מעדיף למסור מאשר לקלוע; לא מתעניין בסטטיסטיקה אישית, ומעדיף להיות המתכנן והמארגן מאשר המוציא לפועל. אז איך הוא יכול להיות אנוכי ומסוכן???

הוא גם לא מתווכח עם השופטים יותר מדי, ומעולם לא הראה אצבע אמצעית לנהג החותך אותו לפני הרמזור. פשוט, סוג האדם שהיית מוכן לאמץ לבן, ולא רק בגלל כל המיליונים שלו.

בקיצור, אם היה גביע ל'שחקן החברתי והתרבותי של העונה', הוא היה מקבלו אפילו בשינה.

אז כלל לא התפלאתי כשתום זילר – עתונאי זהיר ועדין שלא פגע ללא צורך וללא בדיקה חוזרת בנפש חיה מאז סיים עממי –  התנפל בבלוג שלו על כריס פול ועשה ממנו רודף בצע ושררה, אנוכי וערמומי, נחש שחובה להיזהר ממנו. ממש נוכל בעל תחבולות  (Tom Ziller

האמת? אני אף פעם לא אהבתי את כריס פול. היה בו משהו אליטיסטי ושתלטני, ואף פעם לא בטחתי בו. הרגשה, מה לעשות. והנה תום מזכיר שוב בבלוג שלו דברים שידענו ודברנו עליהם בזמן ש-"חוק ה-36" שונה ל-"חוק ה-38". היו אלה דבריםן שבחלקם חשדתי, אבל אף פעם לא קישרתי כמה ממעשיו לרצונו ושאיפתו של פול לעשות מה שטוב לו, ושימותו הבינוניים והחלשים. זה היה דבר יותר מדי אנוכי לעשות, ומלבד זאת פול (ולברון) אף פעם לא הגיעו לשלב בו עליהם להחליט על עתידם בגיל 38!

מה הבעייה?

תקרת השכר העונה תהיה $109.14 million. משכורות שחקני ה-NBA אינן גבוהות עד כדי טרוף כפי שאנשים חושבים. תקרת השכר היתה גבוהה מספיק ללא 2-3 משכורות מטורפות בכל קבוצה.

המשכורת 'הממוצעת' לשחקן העונה תהיה $6,173,131, אבל זה יהיה ה-MEAN או סך המשכורות חלקי מספר השחקנים בחישוב. בחישוב משכורות זוהי שגיאה לחשב MEAN, כי משכורת אחת כמו של כריס פול (כ-435 מיליון) משפיעה מאד על ה-MEAN. מספיק שיהיו 20 בעלי משכורות של 25 מיליון ומעלה, שממוצע ה-NBA עולה במיליון לשחקן. המדד הוולידי (VALID – 'אמיתי') הרבה יותר הוא ה-MEDIAN מהמילה 'אמצעי'. זוהי המשכורת של השחקן בעשירון ה-50 (50th. PERCENTILE)  והיא משקפת את המשכורת הטיפוסית הרבה יותר. ה-MEDIAN של המשכורות הוא ר-ק $2,497,173.

שניים וחצי מיליון. זה הכל.

אני אכנה לצורך הדיון כל שחקן המשתכר פחות 2.49 מיליון (האחוזון ה-50) – 'קצר'. אלה שמעל האחוזון ה-50, נניח עד האחוזון ה-97 – נכנה אותם 'ארוכים'. ואת הסופר כוכבים עם הסופר משכורות נכנה 'ענקים'.

בובי פורטיס הוא הגבול בין 'הקצר' ל'ארוך' עם משכורת ה-2.49 מיליון שלו.

מה שכריס פול עשה בשנת 2016 בהסכם הקיבוצי היה להציע, לדחוף, ולהשפיע, עד שהצעתו להרשות להגדיל את משכורות השחקנים בני 32 ומעלה בתנאים מסויימים (שהתאימו למצבו) התקבלה. השינוי בחוק הזה נודע  -"OVER THE 38 RULE"  ועכשיו, לפחות בכינוי אם לא באופן רשמי, כ-"CP3 RULE". כמובן שהוא היה הזוכה המיידי מהשינוי בחוק כשמשכורתו יכולה היתה לגדול . מעניין שכשזה קרה איש לא חשד בנשיא איגוד השחקנים CP3 בכבודו ובעצמו שאולי הוא היה הדוחף העיקרי של השינוי בחוק עבור הנאה עצמית. (טוב, אני לא רוצה להתחיל לדבר על כך שהבחור השני ב-NEGOTIATIONS עם ה-NBA היה לברון ג'יימס כדי לא לעורר את האשך להתקפה גרעינית על לברון, אבל כריס פול היה הבוס ולברון היה שני לו, אז פול נחשב לאיש שהיה הגורם הראשי לקבלת חוק ה-38).

"חוק ה-36" – שאותו החליף "חוק ה-38" רק בתוספת שנתיים לגיל –  מנע מקבוצות לחתום שחקנים ל-4 או 5 שנים אם הם מגיעים לגיל 36  במשך החוזה. עתה זה 38 במקום 36.

מה זה אומר? זה אומר שפול – שהיה בן 32 – לא יכול היה לחתום אז על חוזה ל-5 שנים (למעשה, הוא אפילו לא יכול היה אז לחתום על 4 שנים כי יום הולדתו ה-36 היה נופך בתוך ה-4 שנים). היו חייבים שינוי בחוק לסיפוק 'הענקים'.

אז מה כריס פול עשה (בעזרה מלברון שגם לו החוק החדש עזר לחתום עם הלייקרס את החוזה שחתם)? הוא סיכם עם הבעלים לשנות את ה-36 ל-38 כדי שחוזה ה-4 או 5 שנים שלו ייפול על ה-36, אבל לא יגיע ל-38.

החוק הזה הנקרא "OVER 38 RULE" עוזר בעיקר לשחקנים 'הענקים' שבגיל יחסי מבוגר – נניח בגיל 32 ומעלה – יכולים לחתום על חוזים גבוהים לשנים רבות (4 או 5 כי אפילו חוזה של 5 שנים בגיל 32 מביא אותם רק לגיל 37)

 

************

מי שמעוניין לדעת ביתר דיוק את השינוי בחוק, LARRY COON הנחשב לאחד הידענים המעולים ביותר בחוקי ה-CBA – טוב יותר אפילו מיוצרי החוקים עצמם – מציע טור נהדר של שאלות ותשובות (http://www.cbafaq.com/salarycap.htm) שאני מציע לכל מעוניין לקרוא.

***********

פול ידוע כמנהל משא ומתן  שהוא SHREWD (חריף ועקשן) ביותר. אולי יותר מדי חריף וטוב כי החוק שהוא הצליח לשנות מיטיב בעיקר עמו ו-20-25 חבריו בני ה-34+, בעוד שהוא פוגע באיזה 450 חברי הקהילה הצעירים של הליגה שהוא היה אמור לנהל את המשא ומתן לטובתם וליצגם בהגינות, במקום לדאוג לעצמו ולעוד חבורה קטנה של 'ענקים'.

למה? כי ישנה תקרת שכר. ואם שחקן כפול או לברון חותמים על חוזה שמשלם להם 40 מיליון בגיל 37 או 38, זה 40 מיליון פחות שישנם לשחקנים שהם, נניח, העשירון ה-50 עם משכורת של 3 מיליון, וכל מה שהם רוצים זוהי העלאה של מיליון במשכורתם.

מה בדיוק עשה פול?

כשפול היה בקליפרס הוא לא השתמש בחוק ה-5 שנים אבל עדיין נהנה מהשינוי שעשה הקשור להעלאת הגיל מ-36 ל-38 (OVER 38 RULE). איך? הוא הודיע לקליפרס שהוא WILL OPT OUT OF HIS CONTRACT ב-2017 ויחתום עם יוסטון, אם הם לא יעשו עליו טרייד מיידי עם יוסטון.

מ'חוסר ברירההם עשו את הטרייד שהביא להם את פטריק בברלי, לו ויליאמס, ומונטרזל הראל, ושבדיעבד הפך לדבר הטוב ביותר שקרה להם!

אחרי פלייאוף מרתק ב-2018 שהסתיים עם מתיחת שריר ההמסטרינג של פול (פציעה שאולי מנעה מהרוקטס אליפות), הרוקטס החתימו את כריס פול לארבע שנים, עבור 160 מיליון. הדיל הזה היה אפשרי בגלל ה-CP3 – חוק ה-OVER 38.

ללא החוק הזה פול היה נאלץ לחתום על חוזה עלוב של 115 מיליון ל-3 שנים כדי להשיג את המקס.

החוק החדש יאפשר לפול לעשות עוד 44 מיליון אקסטרה.

תנו לי להשתמש במספרים ואז הכל יהיה יותר ברור.

קודם פול: הוא הגיע ליוסטון בעונת 2017-18 בגיל 32. ללא החוק ששונה לגיל 38, הוא היה חותם על 2017-18 (32 מיליון), 2018-19 (36 מיליון), 2019-20 (39 מיליון) ו-2020-21 (41 מיליון). זהו. הוא היה בן 36 ויוסטון לא יכולים היו להחתימו לשנת 2021-22. אבל כשהחוק שונה ל-"38", יוסטון יכולה היתה להחתים אותו ל-5 שנים ב-2017-18 (מה שהם עשו), ועתה לכריס פול מובטחים עוד 44 מיליון לעונת 2021-22.

כריס פול ורואי החשבוון שלו ידעו כל זאת למפרע, ולכן הכל היה מתוכנן לשנות ל-"38" וכך יוסטון החתימה אותו לשנה 5 של 44 מיליון, שהוא רווח נקי לכריס פול (לא משנה שעכשיו הכל אחריות של התאנדר כשהוא יהיה בן 37!!!)

אז מי סובל עתה בנוסף ליוסטון? כל ה'קצרים' וה'ארוכים'. ז"א כל השחקנים שמשכורתם היא 5-6 מיליון ומטה!!!

הסיפור עם לברון הוא דומה. בגלל ה-"38" הלייקרס חתמו איתו עד – וכולל – 2021-22 – על 45 מיליון. אלה 45 מיליון שלא היו לו ללא ה-"38". גם הוא יהיה כבר בן 37-38 בזמן שישלמו לו 45 מיליון על השנה האחרונה בחוזה.

אז כריס פול ולברון ג'יימס ניצחו. 95% משחקני ה-NBA הפסידו.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
92 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
20 ביולי 2019 4:07

לא הבנתי כלום אבל אני יודע שאני מתעב את קליף פול ותמיד תיעבתי.
.
יש עדכון מהמגדל דוק? מישהו התפגר כבר?

Trusttheprocess
Trusttheprocess
20 ביולי 2019 4:12

יש הרבה std's בבניינים כאלה

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
20 ביולי 2019 7:53
Reply to  מנחם לס

אין בעיה, נשאר במעבדה מהסטוק הקודם,הפלול מסתבר עמיד בזה, כנראה בגלל החומר לסוסים שהוא לוקח

ברוך רובין
ברוך רובין
20 ביולי 2019 8:01

לא לקנות כלום מיואל ראינו את החיתולים שלו בפלייאוף.

ברוך רובין
ברוך רובין
20 ביולי 2019 8:18

אשך כל מה שהוא צריך זה לבקש מהפיניקס לתת להם ברכה/ לרשום על החיים הארוכים שלהם.
.
הפיניקס האפל רשם על קלי תומפסון איירון מן שלושים דקות אחרי הלכה לו הרצועה בברך.
.
רק תחשוב צ’ה יקרה אם יכתוב על זקנים המשפחה כבר יכולה לקנות חלקות אדמה .

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
20 ביולי 2019 8:43

אין ספק שאם איתרע מזלך וקרה שגיא איחל לך "שתיבדל לחיים ארוכים", אתה יודע שמלאך המוות עומד לנקוש בדלת וזה הזמן לעבור זריז על הצוואה.

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
20 ביולי 2019 6:30

🙂

IDO
IDO
20 ביולי 2019 11:07

מתחיל גל חום. שעה שעתיים ויש לדוק קומה משלו

ברוך רובין
ברוך רובין
20 ביולי 2019 4:31

מנחם ג’ון כתב הרבה על הסכם השחקנים שנחתם לפני שלוש שנים, חובה לציין שהם רצו קפיצה ישירה בתקרת השכר מאשר הדרגתית בגלל חידוש החוזה שלהם באותה תקופה וזה מה שאיפשר לדוראנט לחבור ללוחמים.
.
אבל שחקני הכדורסל במעביד הביניים והתחתון אין להם מה להתלונן על ההסכם שנחתם, ללא לברון דוראנט והכוכבים … הם היו עובדים באירופה בעשירית שכר. לברון דוראנט אחד שווה 200 בברלי.

ברוך רובין
ברוך רובין
20 ביולי 2019 5:26

120 מיליון או אליפות, אני הייתי הולך על 120 מליו !!

Smiley
Smiley
20 ביולי 2019 4:37

אולי קארמה… אבל פול קיבל את הכסף שעליו נלחם רק כדי שבוספו של דבר, הוא הגיע (שלא מבחירה) לקבוצה שבלי סיכוי ממשי לאליפות (והרי הוא שחקן תחרותי ביותר).
הפתרון, מכיוון שאף קבוצה שמועמדת לאליפות תיקח אותו במחיר הזה, הוא ויתור על חלק מהכסף שעליו נלחם, רק כדי ש-OKC יחתכו אותו והוא יוכל לחתום היכן שירצה.
.
היו שמועות שהרבה שחקנים בליגה (כמובן לא הבכירים שגם ככה עושים את הכסף הגדול שלהם) שמחו לאיד מכיוון שפול "קיבל את המגיע לו" בכך שהעבירו אותו ל-OKC לדמדומי הקריירה שלו, או לחילופין לא לבלות את סוף הקריירה בקבוצה לא תחרותית.
.
#הכל_בגלל_ההאמסטרינג

ברוך רובין
ברוך רובין
20 ביולי 2019 4:50
Reply to  Smiley

נראה לך הוא יותר על 120 מליון דולר, אולי שנה אחרונה הוא יסכים לוותר על 20 מליון וגם הקבוצה תעשה בייאוט.

Smiley
Smiley
20 ביולי 2019 5:01

אם יוותר או לא, זה כבר שאלה של מה שהוא בוחר להחליט… אם חשוב לו יותר הכסף או להתחרות על הסיכוי לטבעת שאין לו.
מה הוא הולך לעשות? אין לי מושג. ריתי שרשום שהוא מחפש עם הסוכן שלו ועם פרסטי טרייד. עושה רושם שהיחידים שמוכנים לגעת בו, והם מספיק תחרותיים (אבל לא באמת איום על התואר) אלו מיאמי.
ריילי לא טמבל ופרסטי יודע שכדי להיפטר מפול הוא יצטרך לתת לריילי בחירות דראפט. ריילי לא ממש יהיה מוכן לוותר עם שחקנים טובים עבורו בשביל לתקוע את עצמו עם החוזה של פול.
את ווסטברוק, שטוב יותר בשלב זה מפול, הוא לא היה מוכן לקבל עם ויתורים על שחקנים צעירים.
אבל זה יכול להיות משעשע לראות איך באטלר ופול יסתדרו אחד עם השני.

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
20 ביולי 2019 6:37
Reply to  Smiley

תחרותי ביותר?
מה הוא בדיוק עשה בקליפרס עם בלייק גריפין?
לא זכור לי שהשניים האלה הצליחו בכלל לקרב את הקבוצה לאיזה טייטל.
אתה זוכר איזה דיבורים היו כשהשניים חברו לקבוצה? דיברו שם על לא פחות מאליפות.
הכל למראית עין כמו הסרטון של CP עושה חיוך מעושה לסטיב קר….

Smiley
Smiley
20 ביולי 2019 7:15

בעל אופי תחרותי מאוד. רוצה לנצח כל הזמן. בקליפרס הם בהחלט היו מועמדים אפשריים, פשוט היו קבוצות טובות מהם (ולא נשכח את המהפך של יוסטון מולם).
הוא עדיין יכול להיות מאוד תחרותי (ואולי זה מה שמפתח את האנטגוניזם כלפיו) ולא לזכות בתארים. מניח שלא חסרים שחקנים בעלי אופי תחרותי שלא זכו בכלום.

ברוך רובין
ברוך רובין
20 ביולי 2019 7:36
Reply to  Smiley

סמיילי אתה מכיר ספורטאי בעולם שלא רוצה לנצח? אם כל מה שהיה חשוב לה הניצחון הוא היה מוותר על 5-7 מליון בחוזה ומשאיר אותם לאריזה שהיה נשאר ומבה אה מוטה, שכמות שכתבתי לעידו קיץ שעבר היו קריטיים להגנה.
.
הבעיה אצלו זה האופי המחורבן והצבוע וזה שהוא חושב שהוא מפקד בצבא וצועק על החברים בקבוצה שהוא חושב שהוא גאון ולא מוכן להקשיב לחברים לקבוצה, שהוא חושב שהוא מספר 1, לא סתם אף שחקן שהיה בקליפרס ובמיוחד בליק גריפין ודיאנדרה ג’ורדן לא סבלו אותו, לא סתם הוא רב עם הארדן , האהבל הזה הלך לקבוצה של שחקן בעונה היסטורית שהצעת זכה בדאבל MVP של המועדון ומנסה לקחת לו את הקבוצה למרות שהוא אפילו לא אולסטאר כיום?

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
20 ביולי 2019 7:42

יש במשפט האחרון שלך משהו 🙂

Smiley
Smiley
20 ביולי 2019 8:05

זה שפול "חרא" של חבר לקבוצה… יש מספיק סיפורים שיתמחו בזה.
יש גם מספיק סיפורים (אני זוכר איזה אחד של ריברס) שנותנים מבט על התחרותיות של פול.
לא חסרים דוגמאות על שחקנים כאלה – לג'ורדן וקובי זה הלך, לפול פחות

Smiley
Smiley
20 ביולי 2019 5:02

ובחדשות אחרות: הארדן הוציא את עצמו מסגל הנבחרת לקראת אליפות העולם
https://bleacherreport.com/articles/2846272-james-harden-skips-usa-basketball-camp-as-russell-westbrook-joins-rockets

ברוך רובין
ברוך רובין
20 ביולי 2019 5:13
Reply to  Smiley

היה ברור סמיילי

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
20 ביולי 2019 6:42
Reply to  Smiley

תגובת שרשרת.
מסכן פופ שזה במשמרת שלו אבל אני סומך עליו שיוציא נבחרת לתפארת.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
20 ביולי 2019 8:35

בטוח. מי צריך את הארדן בכלל. צריך חברה שבאים לתת את התחת ולשחק קבוצתי (ראה הנבחרת שבחרתי בפוסט ההוא).

ברוך רובין
ברוך רובין
20 ביולי 2019 5:19

צ’ארלס בארקלי אמר לאמביד להוזיז את התחת השמן למכון!!

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
20 ביולי 2019 8:36

ומי כמוהו מבין בישבנים שמנים

מנחם לס
מנחם לס
20 ביולי 2019 5:35

לברוך ולסמיילי – אף מילה שלכם לא קשורה לפוסט שכתבתי. בקשר להארדן זה למעורב של מחר עם אחלה אתגר

Smiley
Smiley
20 ביולי 2019 6:23
Reply to  מנחם לס

תקרא שוב

ברוך רובין
ברוך רובין
20 ביולי 2019 7:12
Reply to  מנחם לס

מנחם תקרא את התגובות

גיא רוזן
גיא רוזן
20 ביולי 2019 6:47

קצת מסובך להסביר, אז אני אתחיל בשורה התחתונה –
לא נכון.
.
גם אם חוק ה-"מעל 38" היה נשאר "מעל 36", כריס פול היה יכול לקבל בדיוק את אותו החוזה. ההשפעה היחידה הייתה על כמות המס שבעלי יוסטון היה משלם.
ההסבר הוא:
חוק ה-"מעל 38" לא אוסר על החתמה ארוכה. זה פשוט חוק שנועד למנוע רמייה מצד הקבוצות –
נגיד קבוצה רוצה להחתים שחקן וותיק לשנתיים. לפני הכלל, הייתה פרצה –
אם הקבוצה והשחקן יודעים שהשחקן צפוי לפרוש בעוד שנתיים, אז נותנים לו חוזה ל-4 שנים, והכך "שוברים" את כללי השכר.
דוגמה:
קבוצה שיש לה רק MLE למשלמי מס. ללא החוק, יכלה לתת לשחקן ותיק שכזה חוזה ל-4 שנים, ובכך למעשה להכפיל את השכר שלו.
הכלל עדיין מאפשר לקבוצה להציע חוזה של 4 שנים, אבל את השנים שאחרי גיל 38, הם מוכנסות לחישוב של השנים שלפני 38.
ברור לי שזה מסובך,
אז אתמצת –
הכלל מונע מקבוצה ללא מקום מתחת לתקרה, או קבוצה שרוצה להשתמש באקספשין, לתת חוזה ארוך יותר שיאפשר לה לפרוץ את גבול התקרה או את האקספשין.
.
למה לפול זה ממש לא שינה?
הוא חתם ביוסטון מחדש עם זכויות הבירד שלו. גם אם היה החוק הישן, הוא עדיין היה יכול לקבל את אותו סכום, על אותו אורך חוזה. ההבדל היחיד הוא שאם הוא היה חותם על חוזה של 5 שנים (הוא חתם בסוף על 4),
אז עונה 5 בחוזה הייתה תופסת 0 מקום מתחת לתקרת השכר, והעונות הראשונות היו :"עולות יותר", ולכן בחישוב המס, הן היו עולות לבעלים יותר. זהו.
.
לגבי ה-CBA, כריס פול, וארגון השחקנים.
יש סיבה לכך שהשכר החיוני בליגה הוא 2.5 מיליון. בסגל מלא של קבוצת NBA, השחקנים שמחוץ לרוטציה השחקנים ה-9 עד ה-14 (42% משחקני הקבוצה) משחקים הרבה פחות. זה לא באמת מפתיע שאת מקומות אלו מאיישים שחקנים על חוזי מינימום.
30 קבוצות בליגה. בכל קבוצה בערך 7 שחקנים שהם עיקר הקבוצה. עכשיו נשאל –
כמה מרוויח השחקן עם החוזה ה-210 בליגה (30X7=210) ?
בשנה שעברה זה היה ארון ביינס, והוא הרוויח 5.2 מיליון לעונה.
מה גובה החוזה ה-150? (30 קבוצות, 5 שחקני חמישייה)?
מרקיף מוריס מחזיק את החוזה ה-150 בגובהו. 8.6 מיליון.
.
https://www.basketball-reference.com/contracts/players.html
(המקור לנתונים)
.
השאלה "האם פול מרוויח על חשבון שחקנים אחרים?" זו לא שאלה פשוטה. זו שאלה שאפשר (ואולי צריך? לא יודע) לשאול על כל שחקני המקס.
התשובה קשורה לתקרת השכר. זו אינה קשיחה, ושחקנים שמרוויחים מקס, לא פעם עושים זאת בקבוצות משלמות מס. כאלו שניצלו זכויות בירד בשביל לשלם לשאר השחקנים יותר.
לדוגמה –
קיירי + לאב + לברון, הם הרוויחו מקס כל אחד. ועדיין, הקאבס שילמו חוזים יפים לטריסטן תומפסון, לג'יי אר סמית', ולקייל קורבר.
זה הפך אותה לקבוצה משלמת מס.
זה מקרה בו הסיבה היחידה שהשחקן "הבינוני" הרוויח כל כך הרבה היא בגלל שלצדו משחקים שחקני מקס. היות והקאבס לא יכלו להתחזק בדרך אחרת (כאמור – לא נותר מקום מתחת לתקרת השכר), נוצר מצב בו אותם שחקנים יכלו להרוויח יותר בזכות מי ששיחקו לצדם.
אפשר לספר את אותו הסיפור על לווינגסטון מגולדן סטייט, ועל עוד כמה וכמה שחקנים ששיחקו בשורות קבוצות תחרותיות.
.
המון מלל על נושא שלא באמת מעניין אותי. נחש? לא נחש?
לא אכפת לי. אני יודע שלא מעט משחקני ה-NBA לא מחבבים את פול, בעיקר בגלל כהונתו בארגון השחקנים. יש לי תחושה שלא מעט מאותם שחקנים לא באמת מבינים את כללי ה-CBA, והם בעיקר ניזונים ממה שתקשורת (שגם היא לא פעם קלולסית) מפיצה.

עידו גילרי
עידו גילרי
20 ביולי 2019 7:47

תודה, חסכת לי…
רק אוסיך שגם הקטע על זה שהשינוי בחוק אשר לו לאיים על הקליפרס לא נכון. אם היה יוצא מהחוזה שלו הוא היה יכול לחתום רק על חוזה ארבע שנתי שהיה ממילא מסתיים לפני גיל 36.החוק הישן היה יכול להיות רלבנטי מבחינתו רק אם היה נשאר בקליפרס.

מנחם לס
מנחם לס
20 ביולי 2019 14:11

באמת עזרת לי ולגולשים אם "תודה, חסכת לי…" אז אותה תשובה שכתבתי לגיא אני שולח גם לך:

גיא, סיבכת את העסק יותר מאשר הסברת. לפי הבנתי – וציטטתי זאת מה-NBA עצמה, היתרון של 38 על 36 הוא בכך שכשאתה בן 32 ורוצה חוזה של 5 שנים זה מביא אותך לגיל 37, ולפני השינוי מ-36 ל-38, ה-5 שנים היו נופלות בעת שאתה תהיה בן 36, וזה היה אסור לפי החוק. אז שינו (הרבה בגלל פוך ולברון) ל-38 כדי שהחוזה לא יתנגש עם יום הולדתם ה-38.
אתה עשית סלט יותר גדול ממני. היית חוסך לעצמך זמן, ולגולשים בלבול, אילו במקום תגובתך הפוסלת את הסברי וקופצת מצד אחד של נחוק אל הצד השני (מיסים וכו'), היית מסביר בעצמך מה היתה מטרת חוק ה-36, ומה חוק ה-38 עושה שחוק ה-36 לא עושה לשחקנים בוגרים.

גיא רוזן
גיא רוזן
20 ביולי 2019 14:18
Reply to  מנחם לס

ניסיתי להסביר, מנחם. פשוט לא הצלחתי. לצערי זה נושא מורכב.

עידו גילרי
עידו גילרי
20 ביולי 2019 14:21
Reply to  מנחם לס

גיא הסביר טוב מאד ולכן הודיתי לו. אני אדגיש את מה שחשוב.
א. זה לא היה אסור.
ב. זה בכלל לא תקף לגבי כל מה שנאמר כאן לגבי החוזים של כריס פול .

מנחם לס
מנחם לס
20 ביולי 2019 14:23

זה לעידו:
תסביר לי ולגולשים מה "לא נכון" במה שכתבתי, כשזה מה שחוק ה-38 עשה:

The NBA's new CBA changed the "over-36" rule to "over-38." The over-36 rule prevented teams from signing players to four- or five-year deals if they would turn 36 or older over the course of the contract. The rule was meant to protect teams from committing to players who would be unlikely to see the end of the dea

עידו גילרי
עידו גילרי
20 ביולי 2019 14:29
Reply to  מנחם לס

החוק לא מנע (prevent) את זה. הוא רק הפך את ההחתמה לפחות נוחה בכל הנוגע לתקרת השכר.
זה החלק הלא נכון כאן.

עגל
עגל
20 ביולי 2019 11:16

בקיצור אין קשר.
יש ששונאים את פול בגלל שהוא מביע את דעתו על כל דבר.
בויכוח שלו עם הארדן ברור שהוא צדק ולא הארדן (ממה שהתפרסם בתקשורת).
בקיצור מנחם, סתם פרסמת שני טורי שנאה על שחקנים, עכשיו אם אפשר תפרסם שני טורי אהבה כדי לאזן קצת

מנחם לס
מנחם לס
20 ביולי 2019 14:13
Reply to  עגל

עגל, מה 'אין קשר'? אתה יודע בכלל על מה מדובר כאן?

מנחם לס
מנחם לס
20 ביולי 2019 14:09

גיא, סיבכת את העסק יותר מאשר הסברת. לפי הבנתי – וציטטתי זאת מה-NBA עצמה, היתרון של 38 על 36 הוא בכך שכשאתה בן 32 ורוצה חוזה של 5 שנים זה מביא אותך לגיל 37, ולפני השינוי מ-36 ל-38, ה-5 שנים היו נופלות בעת שאתה תהיה בן 36, וזה היה אסור לפי החוק. אז שינו (הרבה בגלל פוך ולברון) ל-38 כדי שהחוזה לא יתנגש עם יום הולדתם ה-38.
אתה עשית סלט יותר גדול ממני. היית חוסך לעצמך זמן, ולגולשים בלבול, אילו במקום תגובתך הפוסלת את הסברי וקופצת מצד אחד של נחוק אל הצד השני (מיסים וכו'), היית מסביר בעצמך מה היתה מטרת חוק ה-36, ומה חוק ה-38 עושה שחוק ה-36 לא עושה לשחקנים בוגרים.

גיא רוזן
גיא רוזן
20 ביולי 2019 14:16
Reply to  מנחם לס

אתה הבנת לא נכון, מנחם.
.
גם היום, וגם לפני ה-CBA האחרון, מותר לשחקן בכל גיל לחתום על חוזה של 4 או 5 שנים.
מה שאי אפשר לעשות, זה להשתמש באקספשין/מקום מתחת לתקרת השכר במלואו על פני כל 4 או 5 השנים.
.
המצב הוא כזה –
נגיד ושחקן בן 36 חותם על חוזה ל-4 שנים עבור ה-MLE המלא
בגלל ששנתיים מהחוזה שלו הם אחרי גיל 38, אז הסכום בנחשב בפיי רול גבוה מהסכום אותו השחקן מקבל. זה נועד למנוע שימוש של קבוצות בעובדה ששחקן יפרוש בשביל לשלם יותר ממה שיש להם בחריגה/מקום מתחת לתקרת השכר.
.
בגלל שזה לא היה המצב במקרה של פול –
הוא חתם על חוזה חדש תוך שימוש בזכויות בירד מלאות,
כל הטיעון לא רלוונטי.

מנחם לס
מנחם לס
20 ביולי 2019 14:34

ציטטתי לך את נחוק. החוק אומר שלשחקן אסור לחתום על חוזה שתוקפו הוא מעל גיל 36, שעכשיו שונה (הרבה בגלל פול) ל-38, כך שכשהוטא היה בן 32 הוא יכול היה לחתום על חוזה של 4 או 5 שנים. אני מבין בקשר למה שנסית להסביר עם תקרת המשדכורת, ולכן כתבתי שבכך הוא למעשה "לוקח כסף" של שחקנים שכיניתי "גמדים". אבל החוק, כפי שהוא כתוב, מציין בברור שא-ס-ו-ר להחתים שחקן לחוזה ארוך שנופל על יום הולדתו ה-36, ועתה שינו ל-38. אם מה שאתה אטומר תקף – אז צריכים לשנות את החוק כפי שהוא ניכתב. אני צ\יטטתי את החוק עצמו.

עידו גילרי
עידו גילרי
20 ביולי 2019 14:41
Reply to  מנחם לס

מה שאתה הבאת הוא לא נוסח החוק אלא פרשנות שלו.

מנחם לס
מנחם לס
20 ביולי 2019 14:22

תסביר לי ולגולשים מה "לא נכון" במה שכתבתי, כשזה מה שחוק ה-38 עשה:

The NBA's new CBA changed the "over-36" rule to "over-38." The over-36 rule prevented teams from signing players to four- or five-year deals if they would turn 36 or older over the course of the contract. The rule was meant to protect teams from committing to players who would be unlikely to see the end of the dea

עידו גילרי
עידו גילרי
20 ביולי 2019 14:27
Reply to  מנחם לס

החוק לא מנע מקבוצת לעשות את זה אלא הפך את זה ללא נוח מבחינת המצב מתחת לתקרה.
זה מה שלא נכון.

מנחם לס
מנחם לס
20 ביולי 2019 14:35

אז חייבים לשנות את מילות החוק. בחוק כתוב שאין להחתים שחקן לחוזה ארוך שנופל על שנתו ה-36 (ועתה 38)

עידו גילרי
עידו גילרי
20 ביולי 2019 14:39
Reply to  מנחם לס

אלה לא מילות החוק…

מנחם לס
מנחם לס
20 ביולי 2019 15:30

אז הכתב של ה-NBA לא יודע את מילות החוק (או אתה לא יודע). או אלה שכתבו אותו התכוונו למשהו אחר ממה שכתבו..אגב, אני חושב שזה גם כמעט לא רלוונתי, כי מי שחותם שחקן על חוזה שיחזיק אותו על גיל 38 סתם נותן לו מתנה של כמה מיליונים, ואם זה יעביר אותו מעל התקרה, אז כנראה שהוא נותן מתנה יותר גדולה.

קאווי הוא קייזר סוזה או סייבורג תוצרת סקיינט?
קאווי הוא קייזר סוזה או סייבורג תוצרת סקיינט?
20 ביולי 2019 7:36

פול הוא רק חבר בננה בתאגיד שלא תטעה מנחם לרגע מי הבוס הגדול שמזיז עניינים.

טייס אוטומטי
טייס אוטומטי
20 ביולי 2019 8:02

מיליונר שגונב ממיליארדר

השרת
השרת
20 ביולי 2019 9:01

מנחם הגבתי לך אתמול פחות או יותר מה שכתבת פה.

השרת
השרת
20 ביולי 2019 11:17
Reply to  השרת

זה מה שהגבתי אתמול:
.
שני המעורבים האחרונים מתקשרים אחד אל השני.
.
חוקי השכר בליגה- ארגון השחקנים- כריס פול- השחקן הנחש ביותר.
.
אישית, וזה מתחבר לנזיר בנשמה, אני לא מבין איך יש פערי שכר כאלה בין שחקנים חברים לאותה קבוצה בספורט קבוצתי בו הגנה מלחמה והקרבה הם תנאים הכרחיים לאליפות, למטרה העליונה של כל שחקן. מדוע שחקני המשנה שתורמים ונלחמים לא פחות ואף יותר מהכוכבים הגדולים יכולים למצוא עצמם בחוזה קטן פי 10 לצד חבריהם לקבוצה שעבורם הם נלחמים, מקריבים את גופם ורואים מהצד את הכוכב קוטף את המזומנים, חוזי פרסום עצומים, פרסים ותהילת עולם.
.
מנחם, לא יודע מה הסיבה שלך שכריס פול הוא הכי נחש ואגואיסט, אבל הסיבה שלי כרוכה בהקדמה שנתתי. מי שעומד בראש ארגון השחקנים לא יכול להיות בין המשתכרים הגדולים ביותר בליגה, הוא נמצא בניגוד אינטרסיים עצום. הוא אמור לדאוג ל500 שחקנים אחרים, אבל בפועל הוא דואג רק לעצמו וכיוצא בזה ל20 שחקנים אחרים נוספים. במספרים אתה נותן לנציג של ארבעת האחוזונים העליונים לייצג את כל המשק של השחקנים. בנימה הזו אני חושב שהוא אפס שבתור הנציג של כולם הוא חותם על חוזה סופר מקסימום ולוקח לעצמו מעל 30 אחוז מהתוצר ושהיתר יתחלקו בין 14 קומרדס שלו, שחקנים לקבוצה שלו שהוא מכנה אותם אחים.

מנחם לס
מנחם לס
20 ביולי 2019 15:25
Reply to  השרת

אז בסדר

מנחם לס
מנחם לס
20 ביולי 2019 14:37
Reply to  השרת

לא בדיוק

עידו גילרי
עידו גילרי
20 ביולי 2019 9:13

קצת חדשות אחים לשבת:
הפייסרס מחתימים את ג'סטין הולידיי כדי שיהיה לארון עם לדבר על הספסל.
המאבס חותכים את קוסטס אנדטקומבו מקבוצת הג'י ליג שלהם אחרי שהבאקס שלפו קלף חזק יותר ונתנו לת'אנסיס מקום ברוסטר.

ברבור שחור
ברבור שחור
20 ביולי 2019 9:34

הרבה זמן לא קראתי כאלה שטויות….מה לעזאזל נהיה פה

מנחם לס
מנחם לס
20 ביולי 2019 14:39

ברבור כתום, על איזה שטויות אתה מדבר? זאת אשמה שלי שאתה, צעיר בוודאי בן 28, לא מבין מה שקשיש כמוני (בחודש הבא 82) מנסה להסביר למטומטמים כמוך?

Berch
Berch
20 ביולי 2019 9:36

ידעתי שזה כריס פול !!!
כמו שכתבת הוא יותר מדי נחמד. תמיד חשדתי בו…..
באמת
אם אמביד או וויגינס יתגלו ככאלה זה יראה לי טבעי.
אפילו עם שאקיל זה זרם לי.
עם כריס פול זה לא נראה טבעי. הוא פשוט מתנהג "כמו שצריך" אבל זה לא עובר אצלי.
🙂

ברבור שחור
ברבור שחור
20 ביולי 2019 9:36

התרבות האמריקאית הזאת של המון טראש מתחילה להשתלט פה על הדיונים…זה מאוד מצער אותי…היה עדיף שישימו פה פרסומות וטורים עם תוכן איכותי ולא רכילותי

מנחם לס
מנחם לס
20 ביולי 2019 14:40

ברבור כתום, על איזה שטויות אתה מדבר? זאת אשמה שלי שאתה, צעיר בוודאי בן 28, לא מבין מה שקשיש כמוני (בחודש הבא 82) מנסה להסביר למטומטמים כמוך?

אשך טמיר המקורי
20 ביולי 2019 9:38

וידאו מעניין על דנבר, לג'וס יאהב:
https://www.youtube.com/watch?v=9walOo5sznw

ינתי
ינתי
20 ביולי 2019 10:10

דוקא הרול פליירס רוכבים על הכישרון של הסופרסטארים. אף אחד לא קונה כרטיס בשביל לראות את קנת פאריד או מאתיו דלבדובה וגם לא את מרקיף מוריס עם כל הכבוד. רוב שחקני הרוטציה לא כשרוניים במיוחד. הם מתמחים בלעשות דבר או שניים בצורה טובה, נגיד 3&d. וזהו פחות או יותר. בשאר הליגות רובם המכריע לא היה מקבל את הסכומים שמקובלים בn.b.a. משכורת של 2.5 מיליון דולר לעונה מקבלים באירופה רק כוכבי העל, ואני לא מדבר בכלל על סכומים של 5, 10,ו15 מיליון לעונה שמקבלים שחקנים די מוגבלים.

דקסטר
דקסטר
20 ביולי 2019 10:26

אז רגע בוא נחזור לטרייד ההזוי עם ווסטברוק שמשום מה עבר מתחת לרדאר של כולם.
פרסטי לא הרוויח כלום מהטרייד הזה ואפילו הפסיד.
הוא קיבל עוד 2 בחירות דראפט שכדי להעביר את כריס פול הלאה הוא יצטרך להיפטר מהן..
בתוך שנה בחירות דראפט הפכו מנכס יקר למוצרים משלימים.
כלומר אם אתה קונה בית בחירת דראפט זה המקלחת שלך…
.
אבל תארו לכם שהסיפור עם בן סימונס ופילדלפיה לא עובד טוב כמו שמצפים (בעיקר בגלל הריווח הלא קיים..) האם אתם הסיקרס הייתם מעבירים את סימונס תמורת כריס פול+2 בחירות דראפט סיבוב ראשון?

אשך טמיר המקורי
20 ביולי 2019 10:45
Reply to  דקסטר

הוא הרוויח את כל עולמו בזה שנפטר מווסטברוק.
פול זה משהו זמני, ווסטברוק החזיק פרנצ'ייז שלם בביצים וחירבן להם תקופת שיא של כמה שנים.
ווסטברוק הכתיב להם הכל, על המגרש ומחוצה לו, כולל מתי מותר להתראיין ומתי לא.

דה שוט
דה שוט
20 ביולי 2019 11:17

לרוב אני לא מסכים איתך לגבי ווסטברוק – אבל הראיון ההוא עם אדאמס באמת היה אירוע מביש, כמוך, גם אני לא חושב שראס הוא חבר טוב לקבוצה.
בלי קשר – זה יביא ליוסטון אליפות, צריך לזכור שגם אוק' סיטי חירבה לווסטברוק, הוא היה מקובע בתוך "הירו בול" עם מאמנים חלשים ושחקנים חלשים לידו (מבחינת אופי), וצריך לזכור שלמרות כל הגואונות של פרסטי, הוא לא הצליח לשים קלעי אמין לצד ווסטברוק (מלבד דוראנט כמובן). עם דרואנט הוא הגיע כמעט הכי רחוק שאפשר, עם הארדן זה יקרה שוב, הארדן ירסן אותו מעצם נוכחותו, ד'אנטוני ייתן ערך מוסף.
.
דקסטר – כריס פול במקום סימונס זה אליפות מזרח בהליכה וסיכוי טוב לאליפות. שמעון רק חושב על זה הוא כבר בוויברציות…

דה שוט
דה שוט
20 ביולי 2019 11:18
Reply to  דה שוט

חחח… כמו שאומר רזי ברקאי "שים נקודה אחרי מביש", אני חושב כמוך וגו'…

סתם
סתם
20 ביולי 2019 11:47
Reply to  דה שוט

+ 1, כריס פול (בריא) לפילי במקום סימונס, זה סיכוי מצוין לאליפות עכשיו, על חשבון חוזה רע מאוד בהמשך.
פול, ריצ'רדסון, טוביאס, הורפורד, אמביד – זו קבוצה סופסוף עם פוינט ואיום על הסל מרחוק, אמביד יתחיל לתת 40 כל ערב, ועוד יש לך שם את הניסיון של הורפורד לידו, וטוביאס סטרץ'… קבוצה אדירה, גם הגנת ברזל. רעיון יפה, אבל כאמור, עבור מי שמוכן להקריב את העתיד, כי זה חוזה איום.

דקסטר
דקסטר
20 ביולי 2019 11:51
Reply to  סתם

אין כזה דבר עתיד ב NBA.
הכל ניתן לתיקון. העתיד הוא לכל היותר שנה הבאה.
קבוצה שלא תבין את זה לנצח תהיה ב"מוד בניה".
את השנה האחרונה שלו בחוזה אפשר להעביר כחוזה נגמר יוסיפו עוד בחירת דראפט ונגמר הסיפור.
השאלה היותר גדולה היא מהו העתיד עם שחקן שלא מחויב ללא קליעה שמרוויח 170 מיליון דולר?…

דה שוט
דה שוט
20 ביולי 2019 13:12
Reply to  דקסטר

+ 100
שניכם צודקים, דקסטר לגמרי, בעיקר לגבי "קבוצה בבנייה", ראה מקרה טורונטו, גם עשר שנים של דשדוש שוות את שנה שעברה

סתם
סתם
20 ביולי 2019 13:31
Reply to  דקסטר

אם סימונס לא יגדל קליעה מהיום למחר, אם סימונס לא יהווה איום מבחוץ, והוא לא – במוקדם או במאוחר הוא יעבור לעמדה המיטבית שלו – סמול פורוורד. כתבתי על זה לא מעט, עם הרבה מספרים למי שרוצה (יכול להעתיק אם יש דרישה). זו הדרך ואין בלתה.
ואז מתחתיו יבוא פוינט גארד טוב, ולפילי תהיה יופי של קבוצה, שיודעת לשחק כמו שצריך, לנצל את אמביד, קונטנדרית אמיתית.
אני אפילו משתעשע במועד הטרייד הקרוב, ובטרייד פשוט, אחד על אחד:
גולדן סטייט מחליפה את ד'אנג'לו ראסל, שממילא מיותר על הבלטה של סטף, והובא כצ'יפ החלפה – עבור טוביאס האריס.
ג"ס מקבלת סוף סוף פורוורד טוב, במקום הבור שיש לה מאז שדוראנט ואיגי הלכו.
פילי מקבלת פוינט גארד עם איום על הסל, הללויה, מותאם לשנת 2020.
פילי עולה בחמישיה: ראסל, ריצ'רדסון, סימונס, הורפורד, אמביד. שמישהו יגיד לי שהיא לא פי 1000 יותר טובה מהפקק תנועה שיש להם היום.

חגי "התותח" ניסני
חגי "התותח" ניסני
20 ביולי 2019 14:38
Reply to  דקסטר

כמה הסתייגויות לגבי מה שכתבת על סימונס ועל המהלך הטרייד של ראסל על האריס.
1 למה אתה כל כך בטוח שהוא לא יקלע?
2 מה האפקטיביות של סימונס ב3 (בהנחה שאין לו קליעה..)? הרי אם הוא בלי קליעה וגם לא מנהל את המשחק אז חוץ ממגן טוב ושחקן מתפרצת קטלני מה עוד נשאר לו?
3 ממה שיצא לי לראות את האריס שומר גדול הוא לא. הלוחמים יסתדרו מצוין התקפית – מה שהם חייבים בשביל לאיים על האליפות שוב הוא סמול שיודע לקלוע סביר ולהגן מעולה (האריס כאמור הוא שחקן נהדר מגן מעולה הוא לא במיוחד לא רואה אותו בקרבות המטורפים מול קוואי לברון וכו') – היה להם את איגי בשביל זה אם איכשהו הם יצליחו לשים יד על קוביגטון הם יהיו שוב בדיבור חזק לאליפות.

אזרח
אזרח
21 ביולי 2019 0:17
Reply to  סתם

סתם, מעניין אותי מה שכתבת על מספרים שמובילים שסימונס צריך להיות סמוך פורוורד – אתה יכול לצטט?

אשך טמיר המקורי
20 ביולי 2019 12:40
Reply to  דה שוט

הריאיון עם אדאמס זה סתם אירוע נקודתי, שאכן מלמד אבל קטן מאוד.
קראתי איפשהו שהוא אשכרה קבע לכל הקבוצה מתי יורשו ריאיונות, לפני ואחרי משחקים.
הוא קבע הכל באוק'.

קאווי הוא קייזר סוזה או סייבורג תוצרת סקיינט?
קאווי הוא קייזר סוזה או סייבורג תוצרת סקיינט?
20 ביולי 2019 21:29
Reply to  דה שוט

ויברציות?? עיוותים בכל הגוף. בחיים לא עושה טרייד כזה. כריס פול לא חומר לאליפות בשום מצב. לא תודה מעדיף את בן סימונס. אבל כריס פול ב20 מיליון לחוזה לשנה הייתי לוקח.

סכין בגב האומה
סכין בגב האומה
20 ביולי 2019 12:58
Reply to  דקסטר

הרוויח בענק מהטרייד. קודם כל, זו שנה אחת פחות. דבר שני, את פול אפשר להושיב בכיף לנוח עקב "פציעה" לחצי מהליגה ולתת למה שנשאר להילחם על מקומות 13-15. במקום פרסטי אני לא מוכן לתת בחירת דראפט אחת תמורת פול. אם מישהו רוצה לתת שחקנים בשכר דומה לתקופה קצרה יותר אז סבבה, אחרת שישחק, אני גם ככה לא מכוון לשומקום מלבד הדראפט, וגם אם הוא מביא סופרסטאר בקייץ הבא, ההארכת חוזה תהיה רק אחרי שפול הולך.

דה שוט
דה שוט
20 ביולי 2019 13:17

אני שמח שראס בקבוצה רלוונטית אבל גם קצת מבואס כי אני אוהד אוק' סיטי לפני הכל.
מה היה שם אחרי הטרייד על ג'ורג'?
ראס, רוברסון/שרודר, גלינרי, גראנט, אדאמס – חמישייה חזקה מאוד, גלינרי ייתן קליעה מבחוץ
שג"א, שרודר/רוברסון, נאדר, פרגוסון, פטרסון ומוריס על הספסל, יש אפילו קצת עומק
לדעתי אחלה קבוצה שאם שג"א יתפתח וגלינרי לא ייפצע – היו נכנסים לפלייאוף.
גם עכשיו יש שם קבוצה נחמדה, אם לא יהיו פציעות, אני חושב שפול רכז טופ 10 בליגה, בקלות. הוא היה השדרוג של יוסטון. מה שכן גראנט יחסר.

סכין בגב האומה
סכין בגב האומה
20 ביולי 2019 14:20
Reply to  דה שוט

אוק' סיימה שישי בשנה שעברה. אני לא רואה אף קבוצה שסיימה מעליהם לא משחזרת את זה השנה (אולי התרסקות ביוסטון?) + הקליפרס והלייקרס סיימו מתחת. זה מציב אותם במקום השמיני. עקרונית, זו לא תהיה הפתעת המאה אם הסגל הזה של אוק' יעקוף את זה של הספארס וסקרמנטו, בפועל אני לא חושב שזה ריאלי לצפות את זה.

עכשיו, אין לאוק' מה לחפש במקום העשירי, ולכן אני מאמין שהכיוון יהיה 13-15, כשממפיס, דאלאס ונ"א יהיו מעליהם

מנחם לס
מנחם לס
20 ביולי 2019 14:41
Reply to  דקסטר

הייתי רוצה 'מקלחת' של ציון ויליאמסון

סתם
סתם
20 ביולי 2019 11:11

"זה הכל"? באיזה עולם שכר שנתי של 2.5 מיליון דולר, החציוני, הוא רק "בסדר"?
זה שכר 40 שנות עבודה של אדם ממוצע פלוס.
רוצה לפנק? יאללה, בוא נכפיל, ניתן לכ"א פה שכר חודשי של 10,000 דולר. לבריאות.
אז השחקן האומלל הזה ב-NBA, ירוויח רק פי 20. שנה 1 של משחק ילדים, שמניבה שכר 20 שנות עבודה קשה.
זה נשמע נורמלי? בעולם מעוות.

Berch
Berch
20 ביולי 2019 11:34
Reply to  סתם

מעניין כמה אתה מרוויח….
אתה יודע כמה זה שווה בקמבודיה ?
באפריקה ?
במונגוליה ?
מסקנה: העולם מעוות. עולם "נורמאלי" יש רק בטמבלויזה ובספרים
🙂

סתם
סתם
20 ביולי 2019 11:29

ולגבי הענקים מול הגמדים, תביא עוגה:
הענקים גרמו לשינוי חלוקת הרווח בליגה, פיפטי-פיפטי מול הבעלים – ובכך הגדילו מאוד את פרוסת העוגה, גם של הגמדים.
וכמובן – הענקים הם אלה שגורמים להגדלת העוגה כולה, הרווחים האסטרונומיים. כי אנשים בכל העולם רואים NBA בגלל פול, לברון, סטף וקוואי, לא בגלל הזוניה וביומבו. העוגה גדלה בזכותם, אנשים רואים, הולכים למשחקים, קונים גופיות, עושים מנויים לערוץ הטלוויזיה, הטלוויזיה מפרסמת עבורם ומשלמת הון עתק.
אז גם העוגה תפחה, וגם הפרוסה של כל השחקנים גדלה – בזכות הענקים.
אז אפילו בלי העיוות של המספרים המופרעים כשלעצמם, גם באופן יחסי – לאף גמד לא יכולה להיות תלונה. להיפך.

Berch
Berch
20 ביולי 2019 11:36
Reply to  סתם

צודק
אבל תמיד יש תלונות. זה חלק מהחיים.
אני בטוח שגם קופי הבונובו מתלוננים….
🙂

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
20 ביולי 2019 11:52
Reply to  Berch

נראה לך?
כשיש סקס לכולם כל היום אף אחד לא מתלונן 🙂
מה צריך יותר מזה? רק בננות….

Berch
Berch
20 ביולי 2019 11:53

תכלס…..

עגל
עגל
20 ביולי 2019 13:15

אם זכור לי אז דווקא קופי הבונובו מאוד אלימים אחד כלפי השני
(או שזה שבט נגד שבט?)

דה שוט
דה שוט
20 ביולי 2019 13:22
Reply to  עגל

למיטב זכרוני, לפי מחקרים עם מכות חשמל – קופי הבונובו גילו אמפתיה כלפי חבריהם ויכולת לקבל החלטה מוסרית (לוותר על אוכל כדי לא לחשמל קוף אחר)

אשך טמיר המקורי
20 ביולי 2019 14:48
Reply to  עגל

הבונובו הכי לא אלימים וכל היום מעשנים ג'וינטים ומתחרמנים זה על זה, עם הפסקות לשנ"צ.

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
20 ביולי 2019 14:50

בדיוק נחרץ
והשימפנזה המצוי צריך חיתול עם רב-בריח, ליואל פתרונים.

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
20 ביולי 2019 14:48
Reply to  עגל

עגל, השימפנזה העצבני הוא המצוי Pan troglodytes
הבונובו Pan paniscus או השימפנזה ה"גמדי" המכונה גם Bush baby הוא מין נדיר בסכנת הכחדה שחי בחברה מטריכאלית בו יש נקבה שולטת. היות שהנקבות מאמינות בסקס חופשי, כמו השוודיות בסיני בשנות השבעים אז הזכרים יוצאים מסופקים והרבה פחות אגרסיביים. מצד שני הם בסכנת הכחדה כי מליארד סינים לא טועים 🙂
מסקנה: הטבע מלמד אותנו שלפעמים כדאי ועדיף להיות מניאקים בשביל לשרוד ולרמות את כולם מאשר לעשות סקס כל היום ולאכול בננות. עוד מסקנה נדושה היא שצמחים לא קראו ספרי בוטניקה וחיות עושות מה שהן רוצות למגינת ליבם של הבוטנאי והזואולוג….

גיא רוזן
גיא רוזן
20 ביולי 2019 20:02

טוב, בלית ברירה, להלן הסעיך המלא מה-CBA בנוגע לשחקנים שעברו את גיל 38
(אזהרה: זה ארוך) –
,
Over 38 Rule: The following provisions shall apply to any Player Contract entered into, extended, or renegotiated that, beginning with the date such Contract, Extension or Renegotiation is signed, covers four (4) or more Seasons, including one (1) or more Seasons commencing after such player will reach or has reached age thirty-eight (38) (an “Over 38 Contract”):
Except as provided in Section 3(a)(2)(ii)-(iii) below, the aggregate Salaries in an Over 38 Contract for Salary Cap Years commencing with the fourth Salary Cap Year of such Over 38 Contract or the first Salary Cap Year that covers a Season that follows the player’s 38th birthday, whichever is later, shall be attributed to the prior Salary Cap Years pro rata on the basis of the Salaries for such prior Salary Cap Years.
If a Qualifying Veteran Free Agent who is age 35 or 36 enters into an Over 38 Contract with his Prior Team covering five (5) Seasons, the Salary in such Over 38 Contract for the fifth Salary Cap Year shall be attributed to the prior Salary Cap Years pro rata on the basis of the Salaries for such prior Salary Cap Years. For purposes of this Section 3(a)(2)(ii), a Qualifying Veteran Free Agent who (x) enters into an Over 38 Contract with his Prior Team prior to October 1 of a Salary Cap Year, (y) is age 34 at the time he enters into the Contract, and (z) will turn age 35 on or before such October 1 shall be deemed to be 35 at the time he enters into such Over 38 Contract.
For each Salary Cap Year of an Over 38 Contract beginning with the second Salary Cap Year prior to the First Zero Year (as defined in Section 3(a)(2)(vi) below), if the player’s Contract has not been terminated as of the July 1 of such Salary Cap Year, then the Salaries of the player for such Salary Cap Year and the subsequent two (2) or fewer Salary Cap Years covered by the Contract (including any Zero Year (as defined in Section 3(a)(2)(vi) below)) shall, on such July 1, be aggregated and attributed in equal shares to each of such three (3) or fewer Salary Cap Years.
Notwithstanding Section 3(a)(2)(i) above, there shall be no re-allocation of Salaries pursuant to this Section 3(a)(2) for any Contract between a Qualifying Veteran Free Agent and his Prior Team covering four (4) or fewer Seasons entered into by a player at age 35 or 36. For purposes of this Section 3(a)(2)(iv), a Qualifying Veteran Free Agent who (x) enters into an Over 38 Contract with his Prior Team prior to October 1 of a Salary Cap Year, (y) is age 34 at the time he enters into the Contract, and (z) will turn age 35 on or before such October 1 shall be deemed to be 35 at the time he enters into such Over 38 Contract.
For purposes of determining whether a Contract is an Over 38 Contract pursuant to this Section 3(a)(2) only, Seasons shall be deemed to commence on October 1 and conclude on the last day of the Salary Cap Year.
“Zero Year” means, with respect to an Over 38 Contract, any Salary Cap Year in which the Salary called for under the Contract has been attributed, in accordance with Section 3(a)(2)(i), (ii) or (iii) above, to prior Salary Cap Years of the Contract. “First Zero Year” means, with respect to an Over 38 Contract, the earliest Salary Cap Year in which the Salary called for under the Contract has been attributed, in accordance with Section 3(a)(2)(i), (ii) or (iii) above, to prior Salary Cap Years of the Contract.
For purposes of this subsection (a)(2): (i) a player (A) whose birthday is on a date during the Moratorium Period and (B) who signs a Contract, Extension or Renegotiation on or before the fifth day following the date on which the Moratorium Period concludes shall be treated as if his age, at the time of such signing, was his age on the immediately preceding June 30; and (ii) any player whose Over 38 Contract is signed pursuant to Section 8(e)(1) below shall not be considered a Qualifying Veteran Free Agent.
.
רק להבהיר –
הכללים החדשים שונים מאלו של ה-CBA הישן ב-2 נקודות:
הגיל (38 במקום 36), וההתייחסות ל-Qualifying Veteran Free Agent (שנת 0 היא רק על השנה האחרונה בחוזה של 5 שנים, אם השחקן חתם בגיל 35 ).
כל השאר, אותו הדבר.
.
אז, כאמור –
מנחם,
אותו מאמר ממנו בהבאת את הציטוט, פשוט נטול מושג. או גרוע יותר – יש לו מושג, אבל הוא החליט לשנות את העובדות על מנת שיתאימו לנרטיב.

אור
אור
20 ביולי 2019 20:25

ממה שהבנתי מווינדהורסט ב-ESPN, פול ב-CBA האחרון הגדיל את שכר המינימום כמעט פי שתיים וגם את ה-MLE, למה זה לא מופיע בפוסט??
זה מצחיק שעל כל דבר חושבים שהוא חרא ודואג רק לעצמו וחבריו הסופרטסטארים, אם זה היה נכון היינו שומעים את זה הרבה יותר משחקני משנה אנונימיים.
דבר אחרון בואו לא נשכח ששחקנים כמו לברון, קיידי ובקיצור הטופ 15-20 היו יכולים להרוויח יותר אם לא היה מקס אז גם צריך "לדאוג" ב-CBA

עידו גילרי
עידו גילרי
20 ביולי 2019 20:48
Reply to  אור

זה גם בעיקר לא הוא אלא עורכי הדין של האיגוד.
היו לא מעט הישגים חשובים בהסכם האחרון אך גם ויתורים.

אור
אור
20 ביולי 2019 20:51

ברור אבל אם פול הוא הנחש שדפק את שחקני המשנה אז צריך לתת לו את הקרדיט אם הוא בעצם עשה דברים גם לטובתם.

עידו גילרי
עידו גילרי
20 ביולי 2019 20:54
Reply to  אור

עזוב, זה שטויות.

סגירת תפריט
92
0
Would love your thoughts, please comment.x